miercuri, 21 martie 2012

Din nou despre scutece textile...

Iata ca deja s-a ajuns la a 8-a editie a intalnirilor grupului ParentIS, adica a mamicilor interesate de purtarea copiilor, de alaptare, de scutece textile, de produse bio si de un stil de viata sanatos. Nu am putut participa la toate editiile, insa am creat un fel de calendar al intalnirilor de pana acum in pagina speciala dedicata intalnirilor, iar acolo am pus si linkuri catre alt blog al unei mamici participante care ne impartaseste si ea impresiile.

Revenind la intalnirea de ieri, aceasta a fost dedicata (din nou) scutecelor textile, pentru ca fiecare avea noutati si eram cu toate dornice sa vedem cum arata sau cum se comporta fiecare tip de scutec. Asadar am vazut 12 scutece noi!
- Econobum - un scutec format din prefold din bumbac + protectie din PUL, foarte util si usor de folosit;
- prefolduri Bummis - din bumbac organic, care se folosesc cu orice protectie de scutec din PUL;
- Happy Heinys - un scutec cu buzunar ajustabil pana la o marime "generoasa" care (se spune ca) vine bine si unui copil de 15 kg;
- gama Itti Bitti cu toate cele 3 variante - d'lish Snap-In-One, d'lish All-In-One si tutto, toate cu un PUL pufos pe exterior, ceea ce le face foarte atractive si cu inserturi din bambus+bumbac;
- nou lansatul Ones&Twos - un scutec ce poate fi considerat atat cu buzunar, cat si AIO, deoarece are un insert cusut de scutec si inca unul ce poate fi pus pe deasupra, doar sub o clapeta, sau in interiorul unui buzunar cu deschiderea prin fata;
- Charlie Banana - la fel are buzunarul in fata si o clapeta acoperitoare; in buzunar intra 2 inserturi din microfibra sau se poate pune doar sub clapeta un insert de unica folosinta, biodegradabil, din fibre de lemn şi SAP absorbant, ce se arunca ulterior (inca nu am vazut acest insert, dar se gaseste de cumparat);
- gDiaper - similar cu CB in sensul ca este conceput a fi folosit cu inserturi de unica folosinta, dar la fel de bine putem pune in interiorul lui orice insert sau prefold textil; exteriorul este foarte moale si subtire, din bumbac captusit cu PUL, iar in interior mai are o protectie din pul care se prinde cu capse, in care se introduce prefoldul, dar cred ca se poate si renunta la ea; mi-a placut foarte mult manseta moale de la picioruse;
- TotsBots - un scutec tot cu buzunar/AIO, in sensul ca insertul din bambus pe o parte si microfibra pe cealalta parte era cusut ca parte principala a interiorului scutecului si se continua in spate inca pe atata, bucata care putea fi indoita pe deasupra sau introdusa dedesubt in buzunar;
- MamaRo - un scutec clasic cu buzunar ce se aseaza foarte bine, cu inserturi din bambus, produs de o mamica din Republica Moldova;
- BabyLand - tot un scutec cu buzunar, dar care are un singur insert subtire (doar 2 straturi de microfibra), asadar necesita inserturi suplimentare.

Am mai vazut un caz nefericit de delaminare - adica desprinderea peliculei impermeabile a materialului PUL. Credem ca materialul era vechi, pentru ca scutecul nu a fost supus la tratamente dure (temperaturi extreme sau substante nocive).
Am comparat materialele scutecelor noi cu cele ale scutecelor folosite - in general materialele se inaspresc, fie ca e vorba de bambus, bumbac sau chiar fleece, probabil din cauza apei dure, a detergentilor si a clatirii insuficiente sau a frecarii repetate cu sapun. Am inteles ca masina de uscat rufe face materialele mult mai moi si pufoase.
Am comparat si diferite tipuri de hartie de protectie (pentru bebelusii alaptati exclusiv sau pentru cei diversificati) si am discutat despre utilitatea folosirii ei.
Am vazut si o paturica pentru schimbat bebelusii de la Mei Tai Bebe, cu o parte moale din finet si una impermeabila.
S-au mai testat (ca de fiecare data) si mijloace de purtare: un sling cu inele Didymos, Marsupi plus, Manduca si un wrap-tai Crisalida.

Pe ansamblu a fost o intalnire cu multe informatii noi, dar placuta si relaxanta. Am fost prezenti: 6 mamici, 5 copilasi si 1 tatic, iar gazda noastra a fost din nou gradinita Casuta zanelor din Bucsinescu care ne-a pus, ca de obicei, la dispozitie o camera plina cu jucarii, unde copiii s-au simtit in largul lor (sub supravegherea atenta a taticului prezent), iar mamicile si-au putut vedea de treaba nestingherite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu