duminică, 6 noiembrie 2011

Boba

In luna septembrie, prin intermediul Kiddy Shop, am avut ocazia sa testez inca un mijloc de purtare numit SSC (Soft Structured Carrier). Se numeste Boba si este american. Campania s-a intitulat "Boba cucereste Romania" si se pare ca acest carrier ne-a cucerit si pe noi.

Pana atunci folosisem doar wrap, sling si Marsupi, purtand copilul doar in fata (sau pe sold cu slingul). De data aceasta pozitionarea in fata nu a mai fost confortabila deoarece situa copilul prea sus din cauza centurii rigide de pe solduri care nu-l lasa sa atarne si imi lua toata vizibilitatea. Mi-am dat seama de acest lucru si ulterior cand l-am purtat din nou in Marsupi unde centura e mult mai moale si copilul sta mai jos. E drept ca la 1 an si 4 luni (sau la 12 kg) mult mai indicata este purtarea in spate. Faptul ca am putut incerca si aceasta pozitie a fost ca o revelatie pentru mine si cu siguranta o mare placere pentru copil. Lucruri care pana atunci erau dificile sau imposibil de facut cu copilul in fata au devenit deodata extrem de facile. Pana si mersul pe jos parca il redescopeream pentru ca de data aceasta puteam cu usurinta sa ma uit pe unde calc. Centrul de greutate era altul, puteam sa ma aplec, sa culeg ceva de pe jos, sa ma uit in rafturile magazinelor, parca m-as fi plimbat singura hai-hui. Libertatea de miscare a fost incredibila.

In cele 2 saptamani cat Boba a stat la noi am exploatat-o la maxim. Vremea fiind buna am iesit in fiecare zi la plimbare de cate 2 ori, dimineata si dupa-amiaza. L-am purtat si cate o ora fara intrerupere, simtind doar un usor disconfort la nivelul umerilor datorita greutatii copilului.

Asadar, ce mi-a placut la acest carrier:
- in primul rand posibilitatea pozitionarii copilului in spate;
- pozitia foarte buna (tip broscuta) pentru picioarele copilului, datorita materialului mai lat decat la Marsupi de exemplu;
- suportul inalt pentru spatele copilului;
- bretelele captusite cu burete, ceea ce face purtarea mai usoara;
- centura din talie care ofera un suport solid;
- elasticele ce permit rularea si strangerea cureluselor atarnatoare;
- culoarea foarte frumoasa;
- usurinta montarii, a reglarii cureluselor, a pozitionarii copilului;
- faptul ca este compact si nu atarna nimic pe jos;

Ce nu mi-a placut:
- pozitia usor lordozata a spatelui (pentru un copil mai marisor) datorita locului de prindere a bretelelor pe lateral; totusi un copil mare nu va sta foarte mult in carrier, deci presupun ca nici pericolul nu este mare;
- bretelele prea fixe la subrat, din acelasi motiv al locului prinderii lor pe lateral.

Nu am folosit gluga (nu a fost nevoie) si nici suporturile pentru picioare (pe copil il enerva sa aiba picioarele imobilizate).

In ansamblu, consider ca Boba este un mijloc de purtare excelent (cel putin pentru aceasta varsta - peste 1 an). Multumesc organizatorilor pentru ocazia de a-l testa. A fost o campanie reusita, care a adus multe beneficii tuturor. De exemplu, organizatorii au avut deosebita idee (si posibilitatea) de a grupa persoanele din aceeasi localitate pentru a nu mai folosi curierul, astfel ca mamicile au avut ocazia sa se intalneasca personal. Incet s-a infiripat si un grup, cateva intalniri, s-au legat prietenii, astfel incat pot spune ca Boba a lasat in urma doar lucruri bune.

Aici impresiile tuturor participantilor din concurs

Un comentariu: